اخبار فولاد و مقالات تخصصی شیت مارکت

ورق‌ گالوانیزه رنگی
شقایق فرحزادی 1725

ورق‌ گالوانیزه رنگی

مطلب قبلی مطلب قبلی ورق آجدار فابریک
مطلب بعدی مقایسه انواع تسمه های فولادی مقایسه انواع تسمه های فولادی

ورق‌ گالوانیزه رنگی

ورق گالوانیزه رنگی یکی از محصولاتی است که نه تنها به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد و مقاومت بسیار بالا، بلکه به دلیل رنگ های جذاب و متنوع این محصول بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این ورق ها معمولا برای سقف های شیروانی مورد استفاده قرار می گیرد.

قطعا شما نیز نمونه هایی از این ورق ها را در سقف خانه های روستایی و ویلاهای شمال کشو مشاهده کردید. رنگ این ورق ها تحت حرارت بسیار بالای کوره ها قرار می گیرد و از این رو رنگ ها کاملا به درون این ورق ها نفوذ کرده و به هیچ عنوان از آن جدا نخواهد شد.

ورق گالوانیزه رنگی چیست؟

ورق گالوانیزه رنگی در واقع همان ورق های گالوانیزه است که بر روی آن یک لایه پوشش رنگی قرار می گیرد. به همین منظور کیفیت و مقاومت آن افزایش می یابد.

رنگی کردن این ورق ها در کوره ها و تحت حرارت انجام می پذیرد و از این رو رنگ کاملا به خورد ورق رفته و از ورق جدا نمی شود. این ورق ها به صورت موج دار تولید می شود تا آب را در خود نگه نداشته و آن را از خود عبور دهد.

 

 

نحوه تولید ورق گالوانیزه رنگی

کلاف های به وجود آمده از تولید ورق گالوانیزه وارد بخش آماده سازی ورق می گردد. سطح ورق ها در این قسمت تحت پولیش قرار می گیرد تا تمامی چربی ها و آلودگی های آن از بین برود.

پس از این که سطح ورق کاملا چربی زدایی شد برس کاری توسط غلتک های مخصوص صورت می گیرد. با این کار سطح ورق شما کاملا صاف و یکدست شده و رنگ زیباتر بر روی آن قرار می گیرد. ورق ها با آب پاکسازی می شود و در دستگاه های مخصوص سطح آن خشک می گردد.

در انتها نیز به منظور بهبود کیفیت و مقاومت ورق گالوانیزه رنگی و افزایش چسبندگی آن بر روی ورق، روی سطح ورق مواد شیمیایی می پاشند و آن را در دمای مخصوص خشک می کنند. برای رنگ آمیزی ورق گالوانیزه ابتدا یک مرحله پرایمر بر روی سطح ورق می زنند تا ماندگاری و چسبندگی رنگ افزایش یابد و سپس مرحله رنگ کاری آغاز می گردد.

بعد از آن که ورق به خوبی خشک شد، به وسیله غلتک های مخصوص رنگ بر روی سطح ورق زده می شود و مجدد وارد کوره می گردد. در این حالت تولید ورق به پایان رسیده و آن را در داخل بسته بندی قرار می دهند و آماده ارسال می کنند.

مشخصات ورق گالوانیزه رنگی

ورق های گالوانیزه ر نگی در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. تنوع ر نگی در این ورق ها بسیار بالا بوده و پوشش بسیار مناسبی به جهت پوشش دهی به شمار می رود.

از جمله رنگ های پرفروش این ورق ها می توان به رنگ آبی، سبز، قرمز، قهوه ای، نقره ای، صورتی، بنفش، سفید، کرمی و جگری اشاره کرد. مقاومت فوق العاده بالای ورق های گالوانیزه این امکان را به شما می دهد که آن را در هر مکانی نصب کنید.

 

 

کاربرد ورق‌ گالوانیزه رنگی

ورق های رنگی به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد کاربرد بسیار وسیعی در صنایع مختلف می باشد. از جمله کاربرد این ورق در صنایع ساختمانی می توان به ساخت نمای داخلی و بیرونی ساختمان، بدنه کارگاه، انباری و سوله و ساخت انواع سقف اشاره کرد.

از دیگر کاربرد ورق گالوانیزه رنگی در ساخت لوازم خانگی اعم از بدنه یخچال و فریزر، اجاق گاز، آبگرم کن، ماکروویو، ماشین لباسشویی و ... می باشد.

همچنین ورق های رنگی در صنایع فلزی از جمله ساخت تجهیزات اداری، کابینت، بدنه رایانه، انواع پارتیشن و ... نیز کاربرد دارد.

از دیگر کاربردهای این ورق ها در صنعت حمل و نقل است که با استفاده از آن می توان انواع کانتینر، اتاقک خودرو، ماشین های سنگین و ... را تولید کرد.

انواع ورق گالوانیزه رنگی

در زیر می توانید با انواع ورق گالوانیزه رنگی آشنا شوید!

 

 

ورق گالوانیزه طرح سفال

یکی از برترین و جذاب ترین ورق های گالوانیزه ورق طرح سفال می باشد. عرض این ورق ها بین 100 تا 125 سانتی متر می باشد و طول آن نیز به صورت سفارشی ساخته می شود. رنگ ورق های کالوانیزه طرح سفال در کوره ها رنگی شده و از این رو هیچ گونه تغییر رنگی در این ورق ها مشاهده نمی شود. این ورق ها برای پوشش ویلاها و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مزایای ورق های طرح سفال عبارت است از:

نصب آسان و سریع

ایمن در برابر عوامل طبیعی

عدم تغییر رنگ در انواع شرایط جوی

قیمت مناسب تر از ورق های مشابه

ورق گالوانیزه طرح ژنوا

ورق های گالوانیزه ژنوا از دیگر ورق های بسیار جذاب رنگی می باشد که می توان با استفاده از آن سقف ویلاها و ساختمان ها را پوشش داد. رنگ های این ورق در کوره های حرارتی قرار گرفته و به خوبی جذب ورق می شود. از جمله مزایای ورق گالوانیزه رنگی طرح ژنوا عبارت است از:

عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید

مقاومت بسیار بالا در انواع شرایط جوی

سطحی یکپارچه بسیار زیبا

وزن سبک و نصب آسان

ورق گالوانیزه طرح شادولاین

ورق طرح شادولاین از جمله دیگر ورق گالوانیزه رنگی است که می توان از آن برای پوشش ویلاها و ساختمان ها استفاده کرد. ابعاد و ضخامت این ورق ها کاملا استاندارد بوده و می توان آن را به صورت سفارشی نیز تولید کرد. از جمله مزایای این ورق ها عبارت است از:

ثبات رنگی بسیار بالا

سطخ کاملا یکپارچه و بدون شکستگی

مستحکم در برابر انواع شرایط جوی

وزن سبک و ایمنی بالا در برابر زلزله

نصب آسان و سریع

 

 

ورق گالوانیزه طرح ذوزنقه

ورق های طرح گالوانیزه به دلیل زیبایی های ظاهری و همچنین مقاومت بسیار بالا مرکز توجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته و توجهات را به خود جلب کرده است. از جمله مزایای ورق گالوانیزه طرح ذوزنقه به شرح زیر می باشد:

بسیار ایمن در برابر عوامل طبیعی

کیفیت ساخت بسیار بالا

نصب آسان و سریع

قیمت مناسب

ورق گالوانیزه کرکره ای

ورق های گالوانیزه کرکره ای که به آن ورق های سینوسی نیز می گویند، یکی دیگر از انواع ورق های گالوانیزه رنگی به شمار می رود. با استفاده از این ورق می توان سقف های سوله را به زیبایی پوشش داد. از جمله مزایای ورق کالوانیزه رنگی سینوسی به شرح زیر می باشد:

ساختاری کاملا اصولی و استاندارد

رنگ بندی بسیار جذاب و زیبا

مقاوم در برابر انواع شرایط جوی

وزن سبک و مقاوم در مقابل عوامل طبیعی

نصب آسان و سریع

Rate article

1.5
رتبه بندی این مطلب:
1.5

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)
You don't have permission to post comments.

انتخابگر پوسته