اخبار فولاد و مقالات تخصصی شیت مارکت

ورق آجدار فابریک
شقایق فرحزادی 908

ورق آجدار فابریک

مطلب قبلی مطلب قبلی نحوه تولید ورق روغنی
مطلب بعدی ورق‌ گالوانیزه رنگی ورق‌ گالوانیزه رنگی

ورق آجدار فابریک

ورق آجدار یکی از ورق های سیاه است که در صنایع مختلف خصوصا صنعت خودروسازی و صنعت ساختمان سازی کاربرد وسیعی دارد. این ورق ها به دلیل آج هایی که دارند بسیار مورد استقبال مهندسین قرار گرفته است و برای مکان هایی که امکان لغزندگی وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

ولی کیفیت و میزان مقاومت این محصول اهمیت بسیاری دارد و تعیین کننده عمر و ماندگاری آن ها می باشد. ورق آجدار فابریک می توانید نیاز شما را از کیفیت و ویژگی های این محصول برآورده کند. برای این که بتوانید این ورق ها را به خوبی شناسایی کنید باید ابتدا با ویژگی ها و نحوه تولید این محصول آشنا شوید. بنابراین در زیر تمامی مطالب لازم جهت شناخت این ورق را برای شما عنوان خواهیم کرد.

ورق آجدار چیست؟

ورق آجدار یکی از ورق های فلزی آجدار بسیار مرغوب است که با نام های ورق برجسته، ورق کف سازی و ورق شطرنجی نیز  شناخته می شود. این ورق طی مرحله نور گرم تولید شده و کیفیت بسیار بالایی دارد. بر روی تمامی سطوح ورق های آجدار الگوهای تکرار شونده از جمله قطره ای، لوزی، دایره ای، بادامی و عدسی حک می شود.

این ورق در صنعت بسیار کاربردی بوده و با استفاده از آن می توان محصولات بسیار باکیفیتی را تولید کرد. فولاد مبارکه اصفهان یکی از برترین و بزرگ ترین تولید کنندگان ورق های فلزی در ایران است که بخشی از تولیدات این کارخانه به خارج از کشور صادر می شود.

 

 

نحوه تولید ورق آجدار فابریک

برای ساخت ورق های آجدار فابریک ابتدا شمش فولادی در کوره های با حرارت بالا ذوب شده و سطح مقطع شمش ها پوسته زدایی کاهش یافته و طول آن افزایش پیدا می کند. این ورق ها پس از عبور از قفسه های نورد ضخامت آن 5/1 تا 10 میلی متر می شود. در انتها الگوهای مورد نظر بر روی سطح ورق جک شده و پس از بسته بندی آماده ارسال می گردد.

تفاوت ورق آجدار فابریک و ورق آجدار پرسی چیست؟

یکی از تفاوت های ورق آجدار فابریک با پرسی در پشت این ورق ها می باشد. برای تولید این ورق به صورت فابریک به ورق یک لایه از آج اضافه می شود. بنابراین طبیعی است که پشت ورق های فابریک صاف و یکدست باشد. ولی ورق های آجدار پرسی همان طور که از نامش مشخص است الگوها بر روی آن پرس می شود. به همین جهت پشت این ورق ها نیز تحت تاثیر طرح سطح آن قرار می گیرد.

از دیگر تفاوت هایی که می توان برای ورق روغنی های آجدار فابریک و ورق های پرسی در نظر گرفت، وزن این ورق ها می باشد. بدین صورت که وزن ورق های آجدار پرسی کمتر از ورق های آجدار فابریک است زیرا آج های ورق های فابریک به صورت جداگانه بر روی ورق قرار می گیرد و از این رو وزنش افزایش می یابد.

 

 

مزایای ورق آجدار فابریک

ورق های آجدار فابریک مزایای بسیاری دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد:

ایجاد اصطکاک فوق العاده بالا در سطوح لغزنده

قابلیت استفاده جهت ساخت لوازم تزئینی

برخورداری از سطوح روشن و شفاف

وزن بسیار پایین و از طرفی حمل آسان

انعطاف پذیری رضایت بخش

جوش پذیری ایده آل

مقاومت بالا

کاربرد ورق آجدار فابریک

ورق های آجدار را می توان در مکان های مختلفی استفاده کرد که عبارت است از:

ساخت پله های اضطراری

ساخت محافظ جهت مناطق امنیتی، حفاظتی، نظامی، زندان ها و پادگان ها

استفاده در کفپوش، دیواره ها و سقف آسانسورها

استفاده جهت ساخت ایستگاه اتوبوس

ساخت ماشین آلات صنعتی کارخانه ها

ساخت آمبولانس ها، وانت بارها و کامیون ها

ساخت درب پارکینگ ها و منازل

ساخت پل های عابر

ساخت لوازم خانگی

ساخت حفاظ های صنعتی

و ...

 

 

قیمت ورق آجدار فابریک

یکی از موارد بسیار مهم که تعیین کننده میزان فروش ورق آجدار فابریک است قیمت این محصول می باشد. باید به شما بگوییم که قیمت ورق آجدار فابریک به صورت مستقیم تحت تاثیر کیفیت این محصول قرار دارد. بنابراین شما با پرداخت مبلغ بیشتر می توانید محصول باکیفیت تر و مرغوب تری را در دسترس داشته باشید.

البته فاکتورهای متعددی از جمله نوسانات قیمت ارز، ضخامت و ابعاد ورق، کیفیت و ... نیز بر روی قیمت ورق آجدار فابریک تاثیر می گذارد. در نتیجه شما از طریق شماره های مندرج در سایت می توانید قیمت روز این محصول را استعلام کنید.

خرید ورق آجدار فابریک

با توجه به این که برای آجدار کردن ورق های فابریک یک لایه بر روی آن قرار می گیرد، کیفیت و دوام ورق های فابریک آجدار بسیار بالا می باشد. کیفیت و دوام این لایه آجدار به صورت مستقیم با ماندگاری و کاربرد این محصول در ارتباط است.

بنابراین در هنگام خرید باید به الگوهای حک شده بر روی این ورق بسیار توجه داشته باشید. برای این که محصول خریداری شده از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد بهتر است این محصول را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

 

 

انواع ورق آجدار از نظر جنس

ورق های آجدار جنس و کیفیت مختلفی دارد که عبارت است از:

ورق آجدار آهنی: ورق آجدار آهنی برای تولید از فولاد آلیاژی st37 استفاده می کند و از این رو قیمت این محصول نسبت به محصولات مشابه مناسب تر است.

ورق آجدار استیل: ورق رنگی آجدار استیل در برابر خوردگی، زنگ زدگی، انواع شرایط جوی و ... مقاومت بسیار بالایی دارد و از این رو شما برای تهیه این محصول باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

ورق آجدار گالوانیزه: این ورق از دیگر ورق های آجدار موجود در بازار است که از نظر کیفیتی در سطح بالایی قرار دارد. برای تولید ورق آجدار گالوانیزه از فولاد کم کربن به همراه روکشی از روی استفاده می شود و از این رو از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

ورق آجدار آلومینیومی: ورق های آلومینیومی منعطف ترین و سبک ترین ورق آجدار به شمار می رود. این ورق به دو صورت بی رنگ و رنگی به تولید می رسد و به دو شکل شیت و رول به بازار عرضه می گردد. بسیاری از افراد از این ورق در صنایع استفاده می کنند.

Rate article

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)
You don't have permission to post comments.

انتخابگر پوسته