اخبار فولاد و مقالات تخصصی شیت مارکت

استانداردهای تولید ورق قلع اندود
شقایق فرحزادی 1127

استانداردهای تولید ورق قلع اندود

مطلب قبلی مطلب قبلی ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟
مطلب بعدی انواع ورق آجدار در صنعت و کاربردهای آن ها انواع ورق آجدار در صنعت و کاربردهای آن ها

استانداردهای تولید ورق قلع اندود

ورق ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در موارد خاص کاربرد دارند. ورق قلع اندود نیز یکی از این ورق ها است که به شکل عمده و در اندازه های استاندارد به تولید می رسد. قلع اندود نیز همچون ورق گالوانیزه از جنس فولاد است و شباهت بسیاری به یکدیگر دارند و تنها نوع پوشش این دو ورق وجه تمایز این محصول می باشد. در حال حاضر شرکت های بسیاری در زمینه تولید ورق قلع اندود فعالیت می کنند تا بتوانند نیاز مصرف کنندگان را تامین نمایند.

بنابراین باید استانداردهای تولید ورق قلع اندود را مورد توجه قرار دهند. بر روی ورق قلع اندود با استفاده از یک لایه قلع پوشش داده شده است به همین دلیل ماندگاری بالایی داشته و در مقابل رطوبت دیرتر زنگ می زند. بنابراین می توان این محصول را در مکان های مرطوب و پربارش استفاده کرد.

ورق قلع اندود فولادی کاربرد بسیار وسیعی دارد و می توان آن را از صنعت گرفته تا ساختمان سازی به کار برد. از جمله کاربردهای این ورق می توان به ساخت و ساز، خودروسازی، ساخت گلدان و سینی و سایر لوازم خانگی، ساخت قوطی، نرده، سقف و ... اشاره نمود. در ادامه مقاله توضیحات بیشتری را در خصوص این ورق به شما ارائه خواهیم داد.

 

استانداردهای تولید ورق قلع اندود

 

ورق قله اندود چیست؟

ورق قلع اندود به نام های ورق قلع و یا تین پلیت نیز شهرت دارد. بسیاری از افراد به دلیل شباهت ورق های قلع با ورق گالوانیزه این دو محصول را با یکدیگر اشتباه می گیرند. ولی ورق گالوانیزه با استفاده از روی و ورق تین پلیت با استفاده از قلع پوشش داده می شود.

در واقع نوع پوشش باعث تفاوت بین این دو ورق شده است. وجود پوشش قلع بر روی تین پلیت باعث کاربردی شدن این محصول شده و فروش آن را در بازار افزایش داده است.

ابعاد ورق قلع اندود

برای این محصول استانداردهای تولید ورق قلع تعریف شده است. این ورق از یک لایه میکرونی قلع و یک سطح فولادی ساخته شده که همین امر ضخامت این ورق را افزایش داده است. ضخامت این محصول بین 0.13 الی 0.50 میلی متر بوده و می توان آن را به دو صورت استاندارد و سفاشی تولید کرد. ابعاد ورق قلع به نیاز مشتری بستگی دارد و به راحتی می توان آن را برش زد.

موارد استفاده ورق قلع اندود

پس از رعایت استانداردهای تولید ورق قلع نوبت به کاربرد این محصول می رسد. ورق قلع اندود ویژگی های متمایزی دارد و از این رو می توان از آن در موارد مختلف استفاده کرد که به شرح زیر می باشد:

بسیاری از مواد غذایی به منظور نگهداری طولانی مدت در ظروف قلع نگهداری می شوند به همین دلیل می توان ساخت و تولید ظروف و لوازم خانگی را یکی از کاربردهای ورق قلع اندود شمرد.

بسیاری از قابلمه و ماهیتابه های مرغوب موجود در بازار با استفاده از این ورق به تولید رسیده است.

از دیگر موارد استفاده ورق قلع اندود می توان به استفاده از آن در ساخت قطعات الکترونیکی غیر تخصصی و تخصصی و ساخت انواع بردها اشاره کرد.

ورق های قلع اندود یکی از پرکاربردترین ورق های فولادی در صنعت خودروسازی است که بسیاری از لوازم و قطعات خودرو را شامل می شود.

همچنین ورق قلع اندود در ساختمان سازی نیز کاربرد دارد و بخش های فولادی ساختمان با بهره گیری از این محصول ساخته می شود.

انواع ورق قلع اندود

آلیاژهای موجود در ساخت ورق قلع اندود باعث تفاوت بین این محصول شده است. در زیر با توجه به نرمی و سختی ورق های قلع به سه دسته زیر تقسیم بندی می شود:

تمپر 2 ( نرم )

تمپر 3 ( معمولی )

تمپر 4 ( سخت )

 

استانداردهای تولید ورق قلع اندود

 

تولید ورق قلع اندود

ورق قله اندود دور روش تولید کاملا متفاوت دارد که این دو روش الکترولیت و غوطه وری می باشد. با وجود این که نحوه تولید این دو محصول متفاوت است ولی هر دو باید استانداردهای تولید ورق قله اندود را مورد توجه قرار دهند.

در روش الکترولیت ورق های فولاد ابتدا تحت عنوان مواد اولیه اصلی در خط تولید قرار گرفته و از گذرگاه شستشو رد می شود. در این گذرگاه ورق های فولادی به صورت کامل اسیدشویی شده و همه آلاینده ها، ناخالصی ها و سایر ترکیبات غیرضروری آن ها از بین خواهد رفت. پس از آن ورق اندود به خط پوشش دهی وارد می شود.

در این بخش هر دو سمت ورق با استفاده از قلع پوشش داده شده و نهایتا وارد کوره ها حرارتی می گردد. در این کوره ها ورق قلع اندود تحت حرارت بالایی قرار می گیرد و به صورت ناگهانی سرد می شود. همین امر باعث سختی ورق ها خواهد شد.

ویژگی های مهم ورق قلع اندود

ورق قلع اندود دارای ویژگی بسیار بارز است که به شرح زیر می باشد:

ورق قلع اندود برعکس سایر ورق های فولادی بر اساس مشخصات مکانیکی گوناگون بازه تولید گسترده ای دارد.

سطح این ورق دارای ضخامت یکنواختی است.

ظاهر ورق قلع اندود درخشان، صیقل و زیبا می باشد.

این ورق قابلیت لحیم کاری بالایی دارد.

لایه قلع موجود بر روی این ورق باعث مقاومت بالای این محصول در برابر رطوبت شده است.

این ورق قابلیت رنگ کاری بالایی دارد و به راحتی رنگ بر روی آن قرار می گیرد.

درباره خصوصیات ورق قلع اندود چیست؟ با کلیک بر روی لینک بیشتر بخوانید.

بسته بندی ورق قلع اندود

ورق قلع اندود به شکل کلاف هایی با ضخامت یکسان با وزن هایی بین 1000 الی 2000 کیلوگرم بسته بندی می شود. همپوشانی نقاط جوش اندود حداکثر 10 میلی متر می باشد.

خرید ورق قلع اندود

تا این جای مقاله با استانداردهای تولید ورق قلع اندود آشنا شدید. برای خرید این ورق ها باید کیفیت و سلامت محصول را مورد توجه قرار دهید. قیمت ورق قلع اندود به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و برای این که محصول خریداری شده کیفیت بالایی داشته باشد باید این محصولات را از مراکز و فروشگاه های مجاز و معتبر خریداری شود.

ورق قلع اندود در دو نوع نرم و سخت تولید می گردد. جهت اطلاع از ویژگی و قیمت ورق قلع اندود و سفارش آن با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

Rate article

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)
You don't have permission to post comments.

انتخابگر پوسته