اخبار فولاد و مقالات تخصصی شیت مارکت

مزیت استفاده از ورق های شیروانی
شقایق فرحزادی 698

مزیت استفاده از ورق های شیروانی

مطلب قبلی مطلب قبلی مقایسه انواع تسمه های فولادی
مطلب بعدی کاربرد ورق فولادی در صنعت کاربرد ورق فولادی در صنعت

درباره ی ورق های شیروانی چه می دانید؟

ورق های شیروانی به دلیل ظاهر بسیار شیک و زیبا در ساخت سقف های ساختمان کاربرد دارد ولی این تنها مزیت این ورق ها نیست. در گذشته از ورق های سفالی برای پوشش دهی سقف استفاده میشد ولی با روی کار آمدن ورق های شیروانی استفاده از سفال کنار گذاشته شد.

در ادامه شما را با مزیت استفاده از ورق های شیروانی آشنا می کنیم تا با خرید این محصول بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

ورق شیروانی چیست؟

شیروانی ورق های آهنی است که در طی مراحل مختلفی تولید می شود. در واقع می توان گفت که ورق های شیروانی همان ورق های گالوانیزه رنگی است که در دستگاه های پیشرفته به تولید می رسد و به بازار عرضه می گردد. ورق های شیروانی در طی مرحله نورد سرد و یا گرم قرارمی گیرد و در نهایت با استفاده از رنگ های مخصوص گالوانیزه تبدیل به ورق های رنگی می شود. این ورق ها به دلیل ظاهر و ساختار خاصی که دارد برای سقف های ساختمان در مکان های پربارش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

انواع ورق شیروانی

پیش از این که در مورد مزیت استفاده از ورق های شیروانی صحبت کنیم باید انواع ورق های شیروانی را برای شما توضیح دهیم:

وق های طرح سفال

ورق های طرح سفال یکی از جذاب ترین و محبوب ترین ورق های شیروانی است که از نظر ظاهری شبیه به سفال می باشد ولی مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد. این ورق ها در طرح های مختلفی همچون رایکا، پرچین، ژنوا و پالرمو تولید می شوند.

ورق طرح شادولاین

ورق شادولاین از دیگر ورق های شیروانی است که کیفیت بسیار بالایی دارد. این ورق وزن بسیار پایینی دارد و از این رو برای ساختمان سازی بسیار مناسب است. همچنین این محصول می تواند در مکان های مرطوب و ساختمان های ضد زلزله بیشترین کاربرد را داشته باشد.

ورق طرح ذوزنقه

از دیگر ورق های شیروانی می توان به ورق ذوزنقه اشاره کرد. این ورق دارای موج های مربعی شکل بوده و برای پوشش ویلاها و سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

مهم ترین مزیت استفاده از ورق های شیروانی

در ادامه می توانید مهم ترین مزیت های استفاده از ورق های شیروانی را بخوانید!

عدم نگهداری آب

یکی از مزیت های بسیار مهم ورق های شیروانی عدم نگهداری آب در داخل خود می باشد. برای این که این ورق ها بتوانند به خوبی کارکرد داشته باشند باید آن را به صورت شیب دار نصب کرد. به همین منظور ورق های شیروانی گزینه بسیار مهمی برای مناطق پربارش به شمار می رود.

ماندگاری طولانی

از جمله مزیت استفاده از ورق های شیروانی ماندگار بودن این محصول است. ورق های شیروانی از جنس فلز هستند و از این رو کیفیتی فوق العاده عالی دارند. این ورق ها دارای یک لایه گالوانیزه بوده و می تواند تا صدها سال برای شما ماندگاری داشته باشد. این ورق ها نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد و لایه موجود بر روی آن از این ورق ها در برابر زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می کند.

وزن سبک

وزن سبک ورق های شیروانی هیچ بار اضافی را بر روی سقف ایجاد نمی کند به همین دلیل بسیار مورد استقبال سازندگان قرار گرفته است. بنابراین این وزن پایین نصب را نیز برای آن ها راحت تر کرده است. البته ورق های شیروانی در عین حال مقاومت بسیار بالایی نیز دارد.

 

 

مقاوم در برابر انواع شرایط جوی

موج دار بودن ورق های شیروانی این امکان را فراهم کرده که این محصول در تمامی شرایط جوی بتواند کیفیت و مقاومت خود را حفظ کند. موج های این محصول مانع از ماندگاری آب بر روی این ورق ها شده و از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می کند. از طرفی لایه گالوانیزه موجود بر روی این ورق رنگی ها و همچنین رنگ روشن آن اشعه های خورشید را دفع کرده و مانع از پوسیدگی این ورق ها می شود.

عدم تغییر رنگ

عدم تغییر رنگ از دیگر مزیت استفاده از ورق های شیروانی به شمار می رود. این ورق ها در طولانی مدت نیز می توانند کیفیت رنگی خود را حفظ نمایند. بدین صورت که رنگ ها در کوره های با حرارت بالا به ورق ها تزریق می شود به همین دلیل رنگ کاملا جذب ورق شده و کیفیت آن کاهش پیدا نخواهد کرد.

کاربرد ورق شیروانی

از دیگر مزیت استفاده از ورق های شیروانی کاربرد بسیار ویژه این ورق ها می باشد که به شرح زیر است:

بام خانه ها

گلخانه ها

سالن های سرپوشیده و باشگاه های ورزشی

سقف انباری و پارکینگ

سوله ها

سقف خانه ها و ویلاها

سر در منزل

آلاچیق ها

 

 

قیمت ورق های شیروانی

قیمت مناسب ورق های شیروانی را نیز می توان در لیست مزیت استفاده از ورق های شیروانی قرار داد. البته این موضوع دلیل بر آن نیست که ورق های شیروانی قیمت پایینی دارند بلکه قیمت این محصول در مقایسه با کیفیت و مقاوتش بسیار مناسب است.

باید در نظر داشته باشید که قیمت این محصول تحت تاثیر نوسانات ارز قرار دارد به همین دلیل باید قیمت دقیق این محصول را به صورت روزانه استعلام کنید. جهت استعلام قیمت دقیق و روز ورق شیروانی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

پوشش ورق های شیروانی

یکی از جذاب ترین و بهترین مزیت استفاده از ورق های شیروانی پوشش موجود بر روی این ورق ها می باشد. ظاهر و پوشش ورق های شیروانی دو فاکتوری است که زیبایی و در عین حال استحکام و دوام را برای این ورق ها به ارمغان می آورد.

با توجه به این که بر روی این ورق ها یک لایه پوششی گالوانیزه قرار دارد که در دمای بالا و در زمان طولانی این ورق ها یک لایه آلیاژی تشکیل می دهد که همین امر علاوه بر افزایش ضخامت ورق های شیروانی، مقاومت و کیفیت آن را در برابر زنگ زدگی و خوردگی افزایش خواهد داد.

این ورق بر اساس استانداردهای جهانی به تولید رسیده و عمری بسیار طولانی دارد به همین منظور نیازی نیست که شما این محصول را تعویض کنید. بلکه می توانید تا طولانی مدت از آن استفاده نمایید.

Rate article

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)
You don't have permission to post comments.

انتخابگر پوسته