اخبار فولاد و مقالات تخصصی شیت مارکت

کاربرد ورق فولادی در صنعت
شقایق فرحزادی 1361

کاربرد ورق فولادی در صنعت

مطلب قبلی مطلب قبلی مزیت استفاده از ورق های شیروانی
مطلب بعدی تفاوت نورد سرد با نورد گرم تفاوت نورد سرد با نورد گرم

کاربرد ورق فولادی در صنعت و ساختمان‌سازی

ورق های فولادی یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی است که به روش های مختلفی تولید می شود. این ورق ها ویژگی های بسیار خاصی دارند که آن ها را با سایر محصولات فولادی متمایز کرده است. در حال حاضر شرکت های مختلفی از جمله فولاد مبارکه اصفهان در حال ساخت انواع ورق فولادی هستند تا بتوانند نیاز مصرف کنندگان را تامین کنند.

یکی از مهم ترین کاربرد این محصول در صنعت و ساختمان سازی می باشد که موضوع بحث ما در این مقاله است. بنابراین تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را با کاربرد ورق فولادی در صنعت و ساختمان‌سازی کاملا آشنا کنیم.

کاربرد ورق فولادی

ورق های فولادی یکی از محصولات ارزشمند در صنعت خودرو سازی و ساختمان سازی است و بسیاری از سازه های فولادی حاصل تولید این ورق می باشد. ورق های فلزی انواع مختلفی دارد که هر یک دارای کارکرد مخصوص به خود می باشد. به همین منظور شما باید با انواع ورق فولادی را بشناسید.

 

 

انواع ورق فولادی

ورق های فولادی انواع مختلفی دارد که به شرح زیر می باشد:

ورق فولادی سیاه

ورق های سیاه در سه گروه ورق سیاه آلیاژی، صنعتی و معمولی قرار می گیرد. ورق های سرد در طی نورد گرم به تولید می رسد و اهمیت بسیاری دارد. ورق های سیاه معمولا در ساخت سدها، سوله، مخازن، اسکلت سازی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. البته سطح این ورق ها زیاد نیست و براق و صیقل نبودن این ورق ها دلیل نام گذاری آن می باشد. ورق های فلزی در بین غلتک ها قرارمی گیرد تا به ضخامت مطلوب برسد. 

ورق سیاه صنعتی و ساختمانی از موارد مهمی است که باید به آن فکر کرد و آن را در نظر گرفت.

ورق فولادی روغنی

ورق روغنی یکی از پرکاربردترین ورق های فولادی موجود در بازار است که در مقاله کاربرد ورق فولادی در صنعت و ساختمان‌سازی لازم است به آن پرداخته شود. ضخامت این ورق در تولید نورد سرد به صورت مطلوب درآمده و از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار می باشد.

ورق های روغنی بالاترین کاربرد را در صنعت ساختمان سازی و خودروسازی دارد و بسیاری از لوازم با استفاده از این ورق ساخته می شود.

 

 

ورق فولادی گالوانیزه

یکی از ورق های فولادی بسیار پرکاربرد و مقاوم ورق گالوانیزه می باشد. سطح این ورق با استفاده از مواد گالوانیزه پوشانده شده است و از این رو در برابر زنگ زدگی مقاومت فوق العاده بالایی دارد. این ورق ها به دو صورت رول و فابریک به فروش می رسد که قیمت آن تحت تاثیر کیفیت و ابعاد این ورق ها می باشد.

ورق های گالوانیزه بالاترین کاربرد را در تولید کابینت، تولید سقف سوله، مخازن نگهداری آب و تولید لوله های منتقل کننده آب دارد.

ورق فولادی اسید شویی

پس از این که ورق فولادی در فرایند نورد گرم قرار گرفت، به علت حرارت بالا به صورت مدام بر روی آن آب پاشش می شود تا ورق خنک گردد و همین امر باعث می شود که اکسید آهن بر روی سطح ورق ایجاد گردد. در این صورت بعد از پاک کردن پوسته های اکسیده شده موجود بر روی ورق آن را در مرحله اسید شویی قرار می دهند.

برای این کار ورق پس از تولید وارد مخزن اسید می شود و ورق فلزی تبدیل به ورق اسید شویی می شود. از جمله کاربردهای این ورق در صنعت و ساختمان می توان به تولید لوله های گاز و نفت، ساخت شاسی و رینگ خودرو، کاربرد در صنعت کشتی سازی و ... اشاره کرد.

ورق فلزی رنگی

ورق رنگی یکی از پرطرفدارترین ورق فلزی در صنعت ساختمان به شمار می رود. از این رو در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و می توان با اطمینان کامل آن را در فضای بیرونی نصب کرد. یکی از کاربردهای اصلی ورق های رنگی در پوشش سقف ویلاها در ویلاها و مناطق پربارش می باشد. ولی از دیگر کاربردهای ورق رنگی در ساخت صنایع فلزی، صنعت حمل و نقل و ساخت لوازم خانگی است.

 

 

ورق فلزی آجدار

ورق های فلزی آجدار یکی دیگر از ورق های هایی است که بر روی آن الگوهای مشخصی وجود دارد. برآمدگی های این ورق از لغزنده شدن سطح جلوگیری می کند به همین دلیل ورق آجدار در مکان هایی همچون پل های عابر، پله های اضطراری، کف اتومبیل های باربری، کف کشتی ها و ... به کار برده می شود.

ورق آلیاژی

ورق آلیاژی را نیز می توان در لیست ورق های فلزی پرکاربرد قرار داد. ورق های آلیاژی حاصل ترکیب چند فلز با یکدیگر می باشد. ورق های آلیاژی در دو گروه ورق سرد و گرم قرار می گیرد. این ورق ها انواع مختلفی دارد که از جمله پرکاربردترین آن ها می توان به ورق آلیاژی برنج، پیوتر و برنز اشاره کرد. ورق های آلیاژ در مواردی همچون ساخت کشتی و لوازم دریایی، محازن حمل سوخت، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنعت هواپیماسازی کاربرد دارد.

ورق فلزی قلع اندود

ورق های گرم پس از این که در مرحله نورد سرد ضخامت ایده آل خود را بدست آورد، به وسیله کروم یا قلع پوشانده می شود. ورق قلع اندود از نظر ظاهر شبیه به ورق گالوانیزه است ولی ساختار آن ها کمی تفاوت دارد. در این حالت ورق در برابر زنگ زدگی مقاوم شده و آسیبی نمی بیند. به همین منظور می توان از ورق های قلع اندود در صنعت خودروسازی، صنعت غذایی و ... استفاده می شود.

 

 

خرید و قیمت ورق های فولادی

با توجه به موارد عنوان شده تاکنون به خوبی با کاربرد ورق فولادی در صنعت و ساختمان‌سازی آشنا شدید. بنابراین می دانید که قیمت ورق های فولادی به صورت مستقیم با انواع آن در ارتباط است. برخی از ورق های فولادی قیمت کمتر و برخی دیگر قیمت بالاتری دارد.

شما باید ورق مورد نیاز خود را نه از روی قیمت آن بلکه از روی ویژگی ها و کاربردهای این محصولات خریداری کرد. در این صورت ورق خریداری شده می تواند برای شما مفید واقع شود. جهت اطلاع از قیمت ورق فولادی و کارکرد هر یک از این ورق ها و همچنین خرید مناسب ترین ورق از طریق شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

Rate article

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)
You don't have permission to post comments.

انتخابگر پوسته