اخبار فولاد و مقالات تخصصی شیت مارکت

مهم ترین ویژگی های ورق روغنی
شقایق فرحزادی 1039

مهم ترین ویژگی های ورق روغنی

مطلب قبلی مطلب قبلی مزایا و مشخصات ورق گالوانیزه
مطلب بعدی همه چیز در مورد تسمه فولادی همه چیز در مورد تسمه فولادی

مهم ترین ویژگی های ورق روغنی را در این مقاله مطالعه کنید!

مهم ترین مشخصات و ویژگی های ورق روغنی

امروز می خواهیم در مورد مهم ترین مشخصات و ویژگی های ورق روغنی، صحبت کنیم. اما آیا شما، اصلاً این مدل ورق فلزی را می شناسید؟  و می دانید که از چه قابلیت هایی برخوردار است؟ بله درست است، ورق روغنی، یک مدل ورق فلزی خاص است که به دلیل قابلیت های بسیاری که دارد، استفاده گسترده ای در صنعت دارد  و و جود آن در صنعت های مختلف توانسته است تحول عظیمی در این صنعت ها، به وجود بیاورد.

به عبارت بهتر استفاده از آن باعث پیشرفت این صنعت ها، شده است. از این رو، ما قصد داریم، در این ادامه این بحث، آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم. به شما نیز پیشنهاد می دهیم که تا پایان با ما همراه باشید. 

ورق روغنی چیست؟

ورق روغنی، یک نوع ورق فلزی است که سطح آن آغشته به یک ماده روان ساز است، از این رو، به آن ورق روغنی گفته می شود. این مدل ورق ها، به روش سرد تولید می شوند و جالب است بدانید که ظاهر بسیار زیبایی دارند. از این رو، بیش تر در صنایعی مورد استفاده قرار می گیرند که امر ظاهر در آن ها، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

البته، مسلماً قابلیت های این محصول فقط به داشتن ظاهر زیبا محدود نمی شود، چرا که در صنعت های مهم و حساسی مورد استفاده قرار می گیرند و برای این که این موضوع، بهتر برای شما روشن شود، ما در ادامه این بحث بیش تر در این رابطه صحبت خواهیم کرد. همچنین می توانید برای آگاهی بیشتر پیشنهاد میکنیم که مطلب مزایا و مشخصات ورق گالوانیزه را هم مطالعه کنید.

مشخصات و ویژگی های ورق روغنی

با وجود این که ورق روغنی، به روش سرد تولید می شود اما دارای قابلیت های بسیار مفیدی است که باعث شده است این محصول، به عنوان یکی از اصلی ترین مواد اولیه صنعت های مهم، به صنعت گران معرفی شود و برخی از این ویژگی ها، عبارتند از:

  1. مقاومت بالا

یکی از مهم ترین ویژگی های ورق های روغنی، این است که از مقاومت بالایی برخوردار هستند. از این رو، اگر در برابر ضربات سنگین قرار بگیرند کم تر آسیب می بینند و کارایی و عملکرد بهتری دارند.

  1. قیمت مناسب

یکی دیگر از ویژگی های ورق های روغنی، این است که در قیاس با نمونه های مشابه، با قیمت مناسب تری به بازار عرضه می شوند. از این رو، محصولاتی که با استفاده از این مدل ورق ها، ساخته می شود، قیمت معقول تری دارند و خرید آن ها برای مشتری، به صرفه تر است.

  1. تولید آسان

یکی دیگر از ویژگی های مهم ورق های روغنی، این است که پروسه تولید آن ها، نیاز به زحمت چندانی ندارد و حتی می توان گفت که در قیاس با سایر مدل ورق های فلزی، بسیار راحت تر و سریع تر، تولید می شوند.

  1. استحکام کششی مناسب

یکی دیگر از خصوصیت های ویژه ورق های روغنی این است که استحکام کششی مناسبی دارند. از این رو، پروسه شکل دهی و فرم دهی با استفاده از این ورق ها، بسیار راحت تر انجام می شود و نیازی نمی باشد که زمان و هزینه زیادی برای انجام این کار صرف شود.

ویژگی های ورق روغنی

کاربرد ورق روغنی

ما در قسمت های قبل سعی کردیم، ورق روغنی را به طور کامل به شما معرفی کنیم و در این قسمت تصمیم داریم در مورد صنعت هایی صحبت کنیم که از این مدل ورق، به عنوان مواد اولیه استفاده می کنند و مهم ترین آن ها، عبارتند از:

  1. صنعت  فولاد

یکی از مهم ترین صنایعی که از ورق های روغنی، استفاده می کند، صنعت فولاد است. به طوری که برای ساخت بسیاری از پروفیل های ساختمانی و درب و پنجره های فولادی، از ورق های روغنی استفاده می کند و از این طریق، توانسته است تحول بزرگی در محصولات خود به وجود بیاورد.

  1. صنعت خودرو سازی

یکی دیگر از صنعت هایی که از ورق روغنی استفاده می کند، صنعت خودروسازی است که برای ساخت قطعاتی مانند اگزوز از این نوع ورق استفاده می کند. البته، با توجه به این که ورق های روغنی ضد سایش هستند، از آن ها برای ساخت قطعات زیرین خودرو نیز استفاده می شود.

  1. صنعت لوازم خانگی

صنعت مهم دیگری که از ورق های روغنی استفاده می کند، صنعت ساخت لوازم خانگی است. به طور مثال نیز، می توان به وسایلی مانند اجاق گاز، کابینت های فلزی و یخچال فریزر اشاره کرد.

چند نکته برای انتخاب ورق روغنی مرغوب

تا این قسمت، تمام تلاش خود را مبذول داشتیم که ورق روغنی را به طور کامل به شما معرفی کنیم. در این بخش نیز، تصمیم داریم که یک سری نکاتی را به استحضار شما برسانیم که دانستن آن، می تواند به شما برای انتخاب یک محصول مرغوب، کمک کند و این نکات، عبارتند از:

  1. رسانا بودن

یکی از مهم ترین قابلیت هایی که ورق های روغنی باید از آن برخوردار باشند، این است که باید رسانا باشند و بتوانند انرژی را به راحتی از خود عبور دهند.

  1. ایمن بودن روغن

یکی دیگر از مسائلی که در زمان خرید ورق های روغنی، باید به آن دقت شود این است که روغن مورد استفاده نباید حاوی ترکیبات سمی باشد و کار کردن با آن، باید از همه لحاظ ایمن باشد.

  1. ضد زنگ بودن

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید ورق های روغنی، باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که این ورق ها، باید ضد زنگ باشند.

ویژگی های ورق روغنی

سفارش بهترین ورق روغنی با قیمت تولید کننده

ما امروز در مورد ورق های روغنی، صحبت کردیم که از قابلیت های بسیاری برخوردار هستند و کاربرد های متعددی در صنعت های متفاوت دارند.

چرا که، معتقدیم شناخت این محصول و داشتن اطلاعات در مورد قابلیت ها و ویژگی هایش، می تواند فواید زیادی به دنبال داشته باشد. از این رو، ما سعی کردیم که تا جایی که امکان دارد، این محصول را به بهترین نحو ممکن به شما معرفی کنیم تا این فرصت برای شما فراهم شود که بتوانید، در صورت لزوم از قابلیت های آن، بهره بگیرید. در پایان نیز، امیداوریم که این اطلاعات بتواند ورق روغنی را، به بهترین نحو ممکن، به صنعت ورزان، معرفی کند و آن ها، بتوانند از آن استفاده کنند.

جهت سفارش با قیمت تولید کننده و کیفیت مرغوب کافیست به قسمت محصولات سایت شیت مارکت مراجعه کرده و نسبت به ثبت سفارش در تعداد عمده اقدام کنید. 

 

Rate article

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)
You don't have permission to post comments.

انتخابگر پوسته