اخبار فولاد و مقالات تخصصی شیت مارکت

همه چیز در مورد تسمه فولادی
شقایق فرحزادی 1163

همه چیز در مورد تسمه فولادی

مطلب قبلی مطلب قبلی مهم ترین ویژگی های ورق روغنی
مطلب بعدی ورق آجدار و استاندارد های آن ورق آجدار و استاندارد های آن

همه چیز در مورد تسمه فولادی بدانید!

همه چیز در مورد تسمه فولادی

ما امروز می خواهیم در مورد تسمه فولادی، صحبت کنیم که یک وسیله بسیار پر کاربرد است و  در انواع مختلفی به بازار، عرضه شده است. از این رو، وجود تفاوت در کارایی آن ها، یک امر بسیار طبیعی است و در عین حال، از اهمیت ویژه ای برخودار است و حتماً باید به آن دقت شود. از این رو، ما قصد داریم که آن را به طور دقیق، به شما معرفی کنیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

تسمه فولادی چیست؟

تسمه فولادی، یک نوع تسمه فلزی است که کاربرد های مهمی در صنایع مختلف دارد. به همین دلیل در ابعاد و اشکال متفاوت به بازار عرضه می گردد و صنعت گران برای این که بتوانند از فواید این وسیله، استفاده کنند باید از تمام خصوصیت های این وسیله، شناخت کاملی داشته باشند. از این رو، ما در ادامه سعی خواهیم کرد که کاربردی ترین انواع این وسیله را به شما معرفی کنیم.

معرفی انواع تسمه فولادی

بهترین راه، برای استفاده کردن از مزایای یک ابزار کاربردی مانند تسمه فولادی، شناخت درست قابلیت ها و ویژگی های آن، است. از این رو، ما در ادامه به طور مفصل در مورد مهم ترین انواع تسمه فولادی صحبت خواهیم کرد و آن ها عبارتند از:

- تسمه فولادی نوردی

یکی از انواع پر کاربرد تسمه های فولادی، تسمه های فولادی نوردی هستند که برای ساخت آن از هر دو روش نورد سرد و گرم، استفاده می شود. از این رو، کیفیت آن ها در قیاس با سایر نمونه ها بسیار بیش تر است.

- تسمه فولادی فابریک

یکی دیگر از انواع تسمه های فولادی، تسمه های فولادی فابریک هستند. این تسمه ها، بهترین نوع تسمه های فولادی محسوب می شوند، چرا که برای ساخت آن از بهترین و مرغوب ترین شمش های فولادی استفاده می شود. علاوه بر این نیز، هر دو روش نورد سرد و گرم نیز برای تولید آن به کار گرفته می شود.

همه چیز در مورد تسمه فولادی

- تسمه فولادی ماشین کاری

تسمه های فولادی ماشین کاری، یکی دیگر از انواع تسمه های فولادی هستند که همان طور که از نام آن ها، مشخص است به روش ماشین کاری تولید می شوند و ساخت آن، دارای سه مرحله است که حتماً باید با دقت اجرا شود تا محصول نهایی از کیفیت لازم برخوردار باشد.

- تسمه فولادی ترانس

یکی دیگر از انواع تسمه های فولادی، تسمه های فولادی ترانس هستند. این نوع تسمه ها، یکی از مهم ترین انواع تسمه های فولادی هستند چرا که از دقت بالایی برخوردار هستند و از این رو، در صنایع بسیاری مهمی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد تسمه فولادی

ما در قسمت قبل، سعی کردیم که انواع مختلف تسمه فولادی را به شما معرفی کنیم. در این بخش هم تصمیم داریم در مورد کاربرد این وسیله صحبت کنیم تا این امکان برای شما فراهم شود که بتوانید بیش تر با کارایی این وسیله آشنا شوید و مهم ترین کاربرد های آن، عبارتند از:

- صنعت ساختمان سازی

صنعت ساختمان سازی یکی از صنعت های مهمی است که از تسمه های فولادی استفاده می کند. به گونه ای که امروزه بسیاری از نرده ها و حفاظ هایی که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند با استفاده از این وسیله، ساخته می شود.

- صنعت لوازم خانگی

یکی دیگر از صنعت هایی که از تسمه فولادی استفاده می کند، صنعت لوازم خانگی است. این صنعت بسیاری از محصولات مهم خود مانند ماشین لباس شویی و هود های آشپزخانه و یخچال فریزر را با استفاده از این نوع تسمه به بازار عرضه می کند.

- صنعت برق

یکی دیگر از صنایع مهمی که از تسمه فولادی استفاده می کند، صنعت برق است. به گونه ای که بسیاری از لوازم مهمی که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، با استفاده از تسمه فولادی ساخته می شود. به طور مثال نیز، می توان به کابل های های برق اشاره کرد.

- صنایع خودرو سازی

صنعت خودرو سازی یکی دیگر از صنعت های مهمی است که از تسمه فولادی استفاده می کند. به گونه ای که بسیاری از رادیاتور های خودرو های جدید، با استفاده از این نوع تسمه ساخته می شود و جالب است بدانید که کیفیت این مدل رادیاتور ها، در قیاس با سایر نمونه ها، بسیار بیشتر است.

مزیت تسمه های فولادی

تا این قسمت سعی کردیم که تسمه های فولادی را به شما معرفی کنیم همچنین برای آشنایی بیشتر با ورق های فولادی کافیست مقاله ی آشنایی با ورق های فولادی و معرفی آنها را مطالعه کنید. اما به نظر شما این مدل تسمه ها چه ویژگی دارند که سبب شده است استفاده زیادی در صنعت های مهم دنیا داشته باشند؟ این تسمه ها، ویژگی های بسیاری دارند که مهم ترین آن ها، عبارتند از:

- تنوع بالا

یکی از مهم ترین مزیت های تسمه های فولادی، این است که در تنوع بالایی تولید می شوند و جرء محدود تسمه هایی است که در ضخامت ها و اندازه های متنوعی روانه بازار می شوند و نیاز های صنعت های مختلف را برآورده می کنند.

- ظاهر زیبا

یکی دیگر از مزیت های تسمه های فولادی، این است که در قیاس با سایر انواع تسمه های ظاهر زیبا تری دارند. به همین دلیل نیز در صنایع مهمی که برای ظاهر اهمیت قائل هستند، مورد استفاده قرار می گیرند.

- انعطاف پذیر بودن

یکی دیگر از خصوصیت های مهم تسمه های فولادی این است که انعطاف پذیر هستند. از این رو، استفاده از آن بسیار آسان است و امکان دارد که برای فردی که از آن، استفاده می کند، هیچ گونه مشکلی پیش بیاید.

- مقاومت بالا

مزیت دیگر تسمه های فولادی این است که در برابر ضربه ها و خوردگی بسیار مقاوم هستند. از این رو، در قیاس با سایر نمونه های کارایی بهتری دارد و استفاده از آن، از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است و نیازی است که فرد مدام برای تعویض آن، هزینه های زیادی را پرداخت کند.

همه چیز در مورد تسمه فولادی

چند نکته در مورد خرید تسمه فولادی

ما در قسمت های قبل، به طور مفصل در مورد تسمه های فولادی صحبت کردیم. اما با این وجود یک موضوع مهم باقی مانده است که در مورد آن، صحبت نکرده ایم و آن مسأله خرید و قیمت این وسیله است. بله درست است این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای این که به بهترین صورت ممکن انجام شود، نیاز است که به یک سری نکات خاص، اهمیت داده شود و آن ها، عبارتند از:

- متغیر بودن مؤلفه های قیمت گذاری

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید این وسیله، باید به آن دقت شود، این است که مؤلفه های که در قیمت این محصول تأثیر می گذارید، متغیر هستند. به طور مثال نیز می توان به قیمت مواد اولیه و هزینه تولید این وسیله اشاره کرد.

- توجه به قابلیت های انواع مختلف این وسیله

مسأله دیگری که در هنگام خرید این وسیله باید مورد توجه قرار بگیرد این است که میان انواع مختلف این وسیله از لحاظ کارکرد تفاوت زیادی وجود دارد. از این رو، بهتر است صنایعی که از این وسیله استفاده می کنند، قبل از خرید آن، حتماً با یک کارشناس مشورت کنند و از او در این زمینه، راهنمایی بخواهند.

سفارش تسمه فولادی با بهترین کیفیت

ما امروز یکی از پر کاربرد ترین ابزار آلاتی را، به شما معرفی کردیم که در صنعت های مهم دنیا، مورد استفاده قرار می گیرد و وجود آن در این صنایع، باعث شکل گیری یک تحول بزرگ شده است.

هدفمان نیز از انجام این کار، این بود که شما بیش تر با قابلیت های این محصول آشنا شوید. چرا که همان طور که در خلال این بحث اشاره شد، کاربرد تسمه فولادی بسیار زیاد است. به گونه ای که امروزه علاوه بر این که در صنعت های مهم دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، وجود آن در زندگی روزمره نیز غیر قابل انکار است. از این رو، به نظر ما شناخت آن، می تواند فواید زیادی به دنبال داشته باشد.برای سفارش این تسمه فولادی و سایر موارد آهنی کافیست به قسمت محصولات مراجعه کنید.

Rate article

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)
You don't have permission to post comments.

انتخابگر پوسته