اخبار فولاد و مقالات تخصصی شیت مارکت

ورق آجدار و استاندارد های آن
شقایق فرحزادی 758

ورق آجدار و استاندارد های آن

مطلب قبلی مطلب قبلی همه چیز در مورد تسمه فولادی
مطلب بعدی ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟ ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

امروز می خواهیم در مورد ورق آجدار و استاندارد های آن، صحبت کنیم.

ورق آجدار و استاندارد های آن

امروز می خواهیم در مورد ورق آجدار و استاندارد های آن، صحبت کنیم. این مدل ورق که در ابعاد و اشکال متفاوتی، به بازار عرضه می شود، دارای کاربرد های بسیاری است. البته، جالب است بدانید که ورق فولادی آجدار با نام های دیگری مانند ورق کف سازی، ورق برجسته و ورق شطرنجی نیز به بازار عرضه می شود. علاوه بر این نیز، تنوع بالایی در طراحی و ساخت این محصول وجود دارد. از این رو، این امکان وجود دارد که تمام افراد جامعه در مورد آن، اطلاع دقیقی در دست نداشته باشند. به همین دلیل، ما قصد داریم ادامه این بحث را به معرفی آن، اختصاص دهیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

ورق آجدار چیست؟

ورق آجدار، یک نوع ورق فولادی است که یک سری اشکال خاص بر روی آن ایجاد می شود و هدف از ایجاد این طرح ها بر روی آن، افزایش استحکام این ورق ها در برابر عوامل فرسایشی است. البته، وجود این طرح ها بر روی ورق های فولادی، موجب کاهش میزان اصطکاک  آن ها، نیز می شود. از این رو، شاهد این هستیم که تنوع قابل ملاحظه ای در طراحی و تولید آن ها وجود دارد و برای این که این امکان به وجود بیاید که شما با انواع آن، آشنا شوید، ما در ادامه انواع مختلف این محصول را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین می توانید با مطالعه ی مقاله ی استانداد ورق های فولادی چیست؟ اطلاعاتی کامل تر در این زمینه بدست آورید.

معرفی انواع ورق های آجدار

اولین گام برای شناخت ورق های آجدار، شناخت انواع مختلف آن است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

ورق آجدار پرسی

یکی از انواع ورق های آجدار، ورق های آجدار پرسی هستند که همان طور که از نام آن ها، مشخص است از طریق پرس کاری تولید می شوند و قابلیت آن ها به این شکل است که باید در مکان هایی مورد استفاده قرار بگیرند که کمتر در معرض فشار هستند.

ورق آجدار فابریک

نوع دیگر ورق های آجدار، ورق های آجدار فابریک هستند که برای ساخت آن، یک لایه آج به ورق اصلی اضافه می شود. از این رو، وزن آن ها، در قیاس با سایر مدل ها، بیش تر است.

ورق آجدار و استاندارد های آن

ورق آجدار گالوانیزه

یکی دیگر از انواع ورق های آجدار، ورق های آجدار گالوانیزه هستند و تفاوت اصلی آن ها، با سایر نمونه ها این است که یک ورق گالوانیزه بر روی آن ها، وصل می شود و این امر سبب می شود که در قیاس با سایر مدل ها، مقاومت بیش تری در برابر زنگ زدگی داشته باشند. از این رو، اغلب از این نوع ورق ها، برای ساخت ابزار آلاتی استفاده می شود که بیش تر در معرض آب، قرار می گیرند. به طور مثال نیز، می توان به سقف شیروانی ها و کف کشتی ها، اشاره کرد.

ورق آجدار استیل

یک نوع دیگر از ورق های آجدار، ورق های آجدار استیل هستند که برای ساخت آن ها، از ورق های استیل 304 استفاده می شود. این ورق ها، نسبتاً از میزان مقاومت بالایی برخوردار هستند و برای محیط های خورنده و مرطوب، گزینه بسیار مناسبی به شمار می آیند.

مزایای ورق های آجدار

در قسمت قبل،سعی کردیم انواع ورق های آجدار را به شما معرفی کنیم و در این قسمت می خواهیم در مورد مزیت های آن ها، صحبت کنیم تا شما بیش تر با قابلیت های این ورق آشنا شوید:

جوش پذیر بودن

یکی از مهم ترین قابلیت های این ورق ها، این است که جوش پذیر هستند. از این رو، نصب آن ها، به راحتی و سرعت بالایی انجام می شود.

انعطاف پذیر بودن

خصوصیت دیگر ورق های آجدار، این است که قابلیت انعطاف پذیر بالایی دارند. از این رو، در صورتی که نیاز باشد می توان به راحتی آن ها را خم کرد و این کوچک ترین صدمه ای به بافت این محصول، وارد نمی کند.

سطح زیبا و درخشان

مزیت دیگر این مدل ورق های فلزی این است که سطح زیبا و درخشانی دارند. از این رو، می توان از جنبه تزئینی آن ها، برای زیبا جلوه دادن سطوح مختلف استفاده کرد.

وزن سبک

خصوصیت دیگری ورق های آجدار، این است که با وجود قابلیت های منحصر به فردی که دارند، وزن کمی دارند. از این رو، پروسه حمل و نقل و انتقال آن ها، با سرعت و هزینه کم تری انجام می شود.

استاندارد های ورق های آجدار

در قسمت های قبل، ما سعی کردیم که ورق های آجدار را به طور کامل به شما معرفی کنیم. در این قسمت نیز می خواهیم در مورد استاندارد های آن ها، صحبت کنیم. چرا که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند تأثیر قابل توجهی در میزان کاربرد این محصول داشته باشد.

مهم ترین موضوعی که ما باید در رابطه با این موضوع یادآور شویم این است که این مدل ورق ها، در ضخامت های متفاوتی، ساخته می شوند و معمولاً میزان ضخامت آن ها بین 1.5 میلی متر تا 10 میلی متر، متغیر است. ابعاد آن ها نیز، به این شکل است و معمولاً در سه اندازه ی 2*1، 6* 1.5، 6*2 به بازار عرضه می گردند.

ورق آجدار و استاندارد های آن

قیمت ورق های آجدار

موضوع مهم دیگری که در رابطه با ورق های آجدار، مطرح می شود مسأله نحوه قیمت گذاری این محصول است که مسلماً از نظر کسانی که قصد خرید این دسته از محصول را دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ما نیز برای این که موضوع بیشتر برای شما روشن شود، باید بگوییم که قیمت ورق آجدار بر اساس قیمت مواد اولیه آن، تعیین می شود و همان طور که خودتان نیز می دانید قیمت این مواد بنا بر قابلیت های آن ها، متفاوت است. از این رو، تفاوت قابل ملاحظه ای در قیمت تمام شده این محصولات وجود دارد. از این رو، افرادی که قصد خرید این محصول را دارند، حتماً باید به این نکته توجه داشته باشند.

جمع بندی

ما امروز در مورد ورق های آجدار و استاندار های آن، صحبت کردیم و هدفمان این بود که بتوانیم، بهتر این دسته از محصول ورق فولادی را به شما معرفی کنیم و امیدوار هستیم که از این طریق، این امکان برای شما فراهم شود که بتوانید بهتر از قابلیت های آن، استفاده کنید. جهت  سفارش انواع ورق های فولادی کافیست به قسمت محصولات مراجعه کنید.

Rate article

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)
You don't have permission to post comments.

انتخابگر پوسته