اخبار فولاد و مقالات تخصصی شیت مارکت

دلایل مهم برای گالوانیزه کردن فولاد
شقایق فرحزادی 1470

دلایل مهم برای گالوانیزه کردن فولاد

مطلب قبلی مطلب قبلی تفاوت نورد سرد با نورد گرم

دلایل مهم برای گالوانیزه کردن فولاد

گالوانیزه کردن در واقع روشی است که بر روی سطح فولاد یک لایه محافظتی قرار می گیرد تا در برابر رطوبت زنگ نزند. البته این تنها یکی از دلایل مهم استفاده از این لایه پوششی است. در این مقاله قصد دارید در مورد دلایل مهم برای گالوانیزه کردن فولاد و ورق گالوانیزه صحبت کنیم.

گالوانیزه کردن فولاد چیست؟

یکی از دلایل مهم برای گالوانیزه کردن فولاد محافظت از این محصول در برابر خوردگی می باشد. در طی فرایند گالوانیزه کردن فولاد مواد گالوانیزه کاملا در مواد مذاب غوطه ور گشته و به طور کامل با آن پوشش داده می شود.

روی یکی از فلزاتی است که بیشتر در معرض خوردگی قرار دارد و برای این که از این فلز در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت شود روی آن را با استفاده از یک لایه محافظتی گالوانیزه می پوشانند.

گالوانیزه گرم چیست؟

ورق های گالوانیزه به دو صورت گرم و سرد تولید می شوند. در روش گالوانیزه گرم باید سه روش آماده سازی، گالوانیزه کردن، عملیات تکمیلی و آماده سازی انجام شود. پیش از شروع فرایند گالوانیزه کردن ورق باید اسیدشویی شود تا چربی ها و آلودگی ها از روی آن پاکسازی گردد.

در این روش ورق هایی با ضخامت مختلف به تولید می رسد. برای اجرای گالوانیزه گرم ابتدا ورق را داخل حوضچه روی داغ قرار می دهیم. پس از آن که پوشش گالوانیزه بر روی ورق قرار گرفت می توان آن را استفاده کرد.

 

دلایل مهم برای گالوانیزه کردن فولاد

 

گالوانیزه سرد چیست؟

گالوانیزه سرد از دیگر روش تولید فلز گالوانیزه به شمار می رود. در این روش پولیشی آغشته به روی را به ورق می زنند. در این روش ورق ضخامت کمتری پیدا می کند و از این رو بسیاری از مصارف را در بر می گیرد. کیفیت در تولید تاثیر مستقیمی بر روی ماندگاری این محصول دارد.

مزایای گالوانیزه کردن فولاد

اصلی ترین مزایا و یا دلایل مهم برای گالوانیزه کردن فولاد به شرح زیر می باشد:

  • افزایش طول عمر
  • کاهش هزینه در مقایسه با پوشش ضدزنگ
  • پایداری و عملکرد بالای این پوشش
  • افزایش مقاومت فولاد در مقابل آسیب های مکانیکی
  • عدم اتلاف زمان برای رنگ آمیزی و بازرسی سطوح

درباره ی ورق رنگی گالوانیزه چه می دانید در مقاله ورق گالوانیزه رنگی بیشتر بخوانید!

کاربرد گالوانیزه چیست؟

در بیان کاربرد فولاد گالوانیزه می توانید کاملا دلایل مهم برای گالوانیزه کردن فولاد را درک کنید. یکنواخت بودن ورق های گالوانیزه یکی از دلایل اصلی افزایش طرفداران این محصول می باشد که فروش آن را در بازار افزایش داده است. در صورتی که سطح این کار یکنواخت نباشد کارایی چندانی نداشته و فروش آن کاهش می یابد. از دیگر کاربرد فولاد گالوانیزه عبارت است از:

1- ور ق های شیروانی

2- یخچال

3- آبگرم کن

4- تولید کولر

5- تولید خودرو

 

دلایل مهم برای گالوانیزه کردن فولاد

 

مزایای گالوانیزه کردن فولاد

گالوانیزه کردن فولاد مزایای بسیاری را به دنبال دارد که در زیر برخی از مهم ترین آن ها را برای شما عنوان خواهیم کرد:

قیمت

شاید فکر کنید که فولادهایی که با استفاده از گالوانیزه پوشش داده می شوند هزینه بالاتری دارند در صورتی که هزینه گالوانیزه کردن فولاد کمتر از ضد زنگ است. بنابراین گالوانیزه کردن یکی از روش های مقرون به صرفه برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی به شمار می رود. گالوانیزه کردن فولاد برخلاف سایر روش ها نیازی به طی مراحل پیش تولید نداشته و شما می توانید این ورق را به صورت مستقیم برای گالوانیزه شدن ارسال کنید.

کیفیت

کیفیت را می توان یکی از دلایل مهم برای گالوانیزه کردن فولاد دانست. هر چه ورق های گالوانیزه طول عمر بیشتری داشته باشد، برای شما به صرفه تر است. فولاد گالوانیزه در شرایط عادی تا 100 سال و در معرض نم و رطوبت می تواند تا 20 سال عمر کند. بنابراین بالا بودن استحکام و دوام ورق های گالوانیزه باعث محبوبیت و فروش بالای آن در بازار شده است.

هزینه تعمیر و نگهداری پایین

شما به راحتی با پاشیدن آب می توانید ورق های گالوانیزه را تمیز کنید. برای این که این فولاد براق تر شود پس از پاشش آب یک دستمال خشک بر روی آن بکشید. به همین راحتی ورق گالوانیزه را از هر نوع آلودگی پاکسازی خواهید کرد. علاوه بر آن گالوانیزه دوام و مقاومت فولاد را افزایش می دهد و از این رو تعمیر و نگهداری آسانی دارد.

استفاده پس از تولید

ورق های گالوانیزه مانند سایر ورق ها مانند ورق آجدار و ورق روغنی  نیاز به طی مراحل دیگر ندارند و شما می توانید بلافاصله پس از تولید این محصول را استفاده کنید. بسیاری از شرکت ها پس از خروج این ورق ها آن را وارد خط تولید خود می کنند و محصول جدیدی را به تولید می رسانند.

 

دلایل مهم برای گالوانیزه کردن فولاد

 

هزینه گالوانیزه کردن فولاد چقدر است؟

همان طور که در بالا عنوان کردیم، گالوانیزه کردن فولاد روشی مقرون به صرفه است و نسبت به سایر روش ها هزینه پایین تری دارد. گالوانیزه کردن فولاد مدت زمان کمی می برد ولی شما تا مدت های طولانی می توانید این محصول را نگهداری کرده و از آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت کنید. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند از ورق های گالوانیزه برای ساخت بسیاری از لوازم استفاده کنند.

خرید ورق گالوانیزه

شاید شما نیز پس از مطالعه دلایل مهم برای گالوانیزه کردن فولاد به این نتیجه رسیده باشید که ورق مورد نیاز خود را از جنس گالوانیزه خریداری کنید. ورق های گالوانیزه رنگی یکی از مرغوب ترین و باکیفیت ترین ورق های موجود در بازار است که طرفداران بسیاری دارد. این ورق به خوبی می تواند تمامی خواسته ها و نیازهای شما را از یک ورق کاربردی و بسیار مقرون به صرفه فراهم خواهد کرد.

نحوه تولید ورق گالوانیزه به صورت مستقیم بر روی کیفیت آن تاثیر می گذارد. به همین خرید در هنگام خرید ورق های گالوانیزه باید به برند و کیفیت تولید محصولات توجه ویژه ای داشته باشید. امروزه بسیاری از شرکت های معتبر دلایل مهم برای گالوانیزه کردن فولاد را در نظر می گیرند و بر اساس آن استانداردهای خاصی را تعریف می نمایند.

در این صورت ورق گالوانیزه تولید شده از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و استحکام و دوام مطلوبی دارند. جهت سفارش بهترین فولاد گالوانیزه از طریق شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید.

Rate article

5.0
رتبه بندی این مطلب:
5.0

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)
You don't have permission to post comments.

انتخابگر پوسته